پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226023
هشدار به افزايش اعتياد بين زنان
تاریخ انتشار : 1395/05/27 10:22:32
نمایش : 1268
رئيس دهمين کنگره بين المللي دانش اعتياد، نسبت به گرايش رو به افزايش اعتياد زنان به مواد مخدر هشدار داد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، دکتر محمد تقي جغتايي رئيس دهمين کنگره بين المللي دانش اعتياد در جلسه کميته علمي دهمين کنگره دانش اعتياد که در دانشکده پيرايزشکي دانشگاه علوم پزشکي ايران برگزار شد، گفت: با توجه به سياستگذاري رئيس جمهوري در شوراي عالي ستاد مبارزه با مواد مخدر، که عبارتند از رويکردهاي اجتماعي در حوزه پيشگيري و اهميت دادن به پيشگيري و ارتباطات مداخلات نوين و همينطورحمايت و تحت پوشش بيمه قراردادن افراد بي بضاعت مربوطه به مداخلات در اعتياد، از اين رو تصميم گرفتيم در کنگره امسال اين سه محور را به عنوان يکي از مهمترين محورهاي اصلي کنگره دهم قرار دهيم و پنل هايي هم براي اين کار اختصاص داديم و قرار است حاصل اين کنگره به عنوان رويکردهاي پيشنهادي به ستاد مبارزه به مواد مخدر ازائه شود.

وي افزود: اين پيشنهادها پاسخي به تقاضاي رئيس جمهوري در جلسه شوراي عالي مبارزه مواد مخدر است و در کنار اين موارد مقرر شد مباحث مربوط به اعتياد چه در امر پيشگيري و چه در امر مداخلات درماني و به خصوص موضوع اعتياد زنان، مورد توجه قرار گيرد.

جغتايي ادامه داد: گزارش ها نشان مي دهد درصد شيوع اعتياد در زنان نسبت به سال هاي قبل افزايش پيدا کرده و البته بايد گفت تفاوت اعتياد مردان و زنان تقريبا ۹ به يک است اما گزارشات نشان داده اعتياد در زنان رو به افزايش است، از اين جهت پنل اختصاصي در حوزه پيشگيري از اعتياد زنان در اين کنگره اختصاص داده ايم.

جغتايي اظهار داشت: از برنامه هاي ديگر اين کنگره پنلي با عنوان «تحريکات مغزي و اعتياد» خواهد بود. در سال هاي اخير تحقيقات وسيعي در زمينه تحريکات مغزي چه به صورت سطحي و يا عمقي در درمان اعتياد مورد استفاده قرار گرفته است که در اين کنگره مطرح خواهد شد و اين روش يکي از روش هاي درمان اعتياد است که بسيار گران است و هنوز خيلي در ايران از اين تکنولوژي استفاده نشده است .

وي ادامه داد: با توجه به راه اندازي مرکز ملي نقشه برداري مغز که قرار است به تمام بخش ها سرويس دهد و اتفاقا در دنيا با توجه به مطالعات گسترده در حوزه پيشگيري و روش هاي درمان از نقشه برداري مغز استفاده مي کنند با تکنيک هايي که وجود دارد مثل ام ار آي، دي تي آر و... که امروزه در حوزه پيشگيري و درمان استفاده مي شود که يکي از حوزه هاي مهمي است که  قرار شد با همکاري مرکز ملي نقشه برداري مغز، يک پنل هم به اين بخش اختصاص دهيم.

رئيس دهمين کنگره بين المللي دانش اعتياد، افزود: از مهمترين مباحث مربوط به اين کنگره پيشگيري از اعتياد است.

وي گفت: عمده افرادي که به سمت اعتياد گرايش پيدا مي کنند يا به دنبال لذت بردن و گذراندن اوقات خودشان هستند و يا براي برطرف کردن مشکلات روحي رواني و... به سمت مصرف مواد گرايش پيدا مي کند. از اين رو قراراست در اين کنگره به حوزه پيشگيري توجه بيشتري شود و اينکه چه بايد کرد تا شرايط جامعه را به سمتي ببريم که فرد احساس رضايت داشته باشد و چه کنيم تا رضايت اجتماعي در افراد را افزايش دهيم.

دهمين کنگره بين المللي دانش اعتياد است از ۲۴ تا ۲۶ شهريور ۹۵ در مرکز همايش هاي رازي تهران برگزار مي شود.

منبع:مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html